Faktura

Informasjon og svar på spørsmål vi ofte får om faktura

Når kommer første faktura?

Når dere mottar første faktura vil avhenge av avhenge av når ditt nummer ble overført til oss. Etter dette vil faktura sendes ut månedlig, i begynnelsen av måneden.

Vi fakturerer i norske kroner. Faktura har 14 dagers betalingsfrist og alle priser er oppgitt i eks. MVA. 

På fakturaens første side finner dere totalbeløp og betalingsinformasjon. Fra side 2 og utover finner dere oversikt over hva som er fakturert.

Månedsavgift:

Første faktura inneholder månedsavgift fra porteringsdato og ut inneværende måned, samt månedsavgift for påfølgende måneden. Fra andre faktura får man kun faktura for 1 måned av gangen, og dere faktureres da for 1 måned frem i tid.

Forbruk:

Forbruk utover det som er inkludert i abonnementet faktureres etterskuddsvis. Eksempler på forbruk som ikke er inkludert:

  • Utenfor EU/EØS
  • Via satelittnett (Vanlig på større ferger)
  • Til utlandet eller til spesialnummer
  • Kjøp av varer og tjenester via telefonen.

Vi tilbyr faktura per post, Digipost, e-post og EHF. Avtalegiro kan kombineres med faktura per post og e-post.

Gebyrer for fakturautsendelse finner du i prisoversikten vår.

Hva regnes som innholdstjenester?

Innholdstjenester er en samlebetegnelse for tjenester som er bestilt og betalt via SMS.

Innholdstjenester kan blant annet være:

  • Nummersøk
  • Betaling for annonser
  • Kjøp av musikk
  • Kjøp i brus- og godteriautomater
  • Parkering og betaling for bomring passeringer
  • Avstemming på radio/tv
  • Banktjenester
  • Donasjon til frivillige organisasjoner
  • Billettkjøp
  • Spill/apper kjøpt via Google Play eller App Store

Oversikt over kjøpte innholdstjenester

Du kan logge seg inn på strex.no for å finne en oversikt over hvilke kjøp som er gjort via mobilen din.

Vær oppmerksom på abonnementstjenester

Bestilling kan medføre abonnement på tjenesten, for eksempel i forbindelse med svar på konkurranser via SMS. Da mottar man SMS/MMS som du blir belastet for. I hver melding du mottar skal det stå informasjon om hvordan abonnementet/tjenesten stoppes. Du kan stoppe abonnementet ved å sende STOPP til nummeret du mottar SMS fra.

Sperre for innholdstjenester

Minside i SMB Mobil-appen kan du sperre for innholdstjenester.

Du vil alltid finne dine egne samtalespesifikasjoner på Min Side eller via SMB Mobil-appen. Vi lagrer spesifikasjoner i tre måneder før de slettes.

Hvis abonnementet ditt er sperret kan det skyldes manglende betaling. Send kvittering på innbetaling til kundeservice@smbmobil.no så åpner vi abonnementet for deg.

Scroll til toppen