Tilleggstjenester
Vi tilbyr en rekke tilleggstjenester som kan gjøre din brukeropplevelse enda litt bedre
Tom for data? Da er det heldigvis enkelt å bestille en ekstra datapakke. Datapakken varer ut inneværende måned.
Bestilling via SMS:
Send en SMS med navn på ønsket datapakke til +47 417 16 778, for eksempel 1GB, 3GB etc.
Trenger du et ekstra SIM-kort som støtter tale, SMS og data på en annen mobiltelefon? Da er Tvilling-SIM noe for deg. Tvilling-SIM har de samme egenskapene som hoved-SIM. Du kan derfor bruke samme abonnement på to telefoner samtidig, og til enhver tid velge hvilken av dem du ønsker å besvare anrop fra.
Pris for Tvilling-SIM er 29, – eks. MVA. per mnd.
SMS til Tvilling-SIM
Hvis du ønsker at SMS skal sendes til tvilling SIM-kort, kan du administrere det her
Med Datakort kan du dele datamengden i mobilabonnementet ditt på to enheter. Du kan da bruke det ekstra SIM-kortet i nettbrett/Pad, PC eller router. Datakortet har de samme egenskapene som SIM-kortet som er tilknyttet abonnementet ditt. Du får med andre ord samme hastighet og har de samme prisene for bruk i Norge og utlandet.
Varslinger for databruk vil sendes på SMS til ditt registrerte mobilnummer.
Pris for Datakort er 29, – eks. MVA. per mnd.
Hvis du ønsker å benytte BankID på mobil setter du opp dette i nettbanken din. Tjenesten følger SIM-kortet.
Hva skjer ved bytte av operatør?
Ved bytte av operatør må denne tjenesten slettes i nettbanken, og settes opp på nytt for å bli tilknyttet det nye SIM-kortet.
BankID og SIM-kort
BankID på mobil kan ikke benyttes på Tvilling-SIM-kort, Datakort eller når kunden har hemmelig nummer.
BankID ved reaktivering av SIM-kort
Dersom abonnementet ditt blir terminert, og deretter reaktivert, så må BankID legges inn på nytt i nettbanken.
BankID app
BankID har lansert en app som gjør innlogging enda enklere og tryggere. Med appen kan du identifisere deg helt uten en en dings som gir deg koder. I motsetning til BankID på mobil, er innloggingen helt gratis og du kan bruke appen selv om du har eSIM.
Du kan lese mer om BankID-appen her https://www.bankid.no/privat/bankid-app/
Se mer informasjon og driftsmeldinger på www.bankid.no eller i nettbanken din.
Datakontroll Utland er en standard tjeneste for alle kunder med et mobilabonnement fra SMB Mobil. Tjenesten skal hjelpe kundene våre med å unngå høye datakostnader i utlandet.
Varsling når du nærmer deg beløpsgrensen for databruk
Du vil få et varsel på SMS når du har brukt 80% av beløpsgrensen på 500,- inkl. mva. Velger du å ikke svare på denne meldingen vil du få et nytt varsel når 100 % av beløpsgrensen er nådd. Etter dette vil all roaming-trafikk sperres.
Alternativt kan du velge å sende "Fortsett Utland" til 1999 for å oppheve datapakkesperringen øyeblikkelig. Da utvides beløpsgrensen til 20.000,- inkl. mva, og du kan fortsette surfingen.
Merk: Etter dette vil det ikke komme et nytt varsel før du har nådd 80% av ny beløpsgrense på 20.000,-. Hvis du når 100% av beløpsgrensen, vil all roaming-trafikk sperres for den gjeldende kalendermåneden. Du har da ikke lenger mulighet til å sende "Fortsett Utland" til 1999. Ved ny kalendermåned nullstilles forbruket og du begynner å bruke av beløpsgrensen på nytt.
Med Data Rollover får du automatisk med deg ubrukt data over til neste måned. Har du ikke brukt opp inkludert datamengde i ditt abonnement, vil det automatisk rulles over til neste måned.
Du kan spare like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.
Tjenesten aktiveres automatisk første hele kalendermåned etter at du ble kunde hos oss.
Rollover er inkludert på følgende abonnementer: 1, 3,10 og 18 GB.