Tilleggstjenester

Vi tilbyr en rekke tilleggstjenester som kan gjøre din brukeropplevelse enda litt bedre

Tom for data? Da er det heldigvis enkelt å bestille en ekstra datapakke. Datapakken varer ut inneværende måned.

Du finner alle priser her.

Bestilling via SMS:

Send en SMS med navn på ønsket datapakke til +47 417 16 778, for eksempel 1GB, 3GB etc.

Trenger du et ekstra SIM-kort som støtter tale, SMS og data på en annen mobiltelefon? Da er Tvilling-SIM noe for deg. Tvilling-SIM har de samme egenskapene som hoved-SIM. Du kan derfor bruke samme abonnement på to telefoner samtidig, og til enhver tid velge hvilken av dem du ønsker å besvare anrop fra.

Pris for Tvilling-SIM er 29, – eks. MVA. per mnd.

SMS til Tvilling-SIM

Hvis du ønsker at SMS skal sendes til tvilling SIM-kort, kan du administrere det her

Med Datakort kan du dele datamengden i mobilabonnementet ditt på to enheter. Du kan da bruke det ekstra SIM-kortet i nettbrett/Pad, PC eller router. Datakortet har de samme egenskapene som SIM-kortet som er tilknyttet abonnementet ditt. Du får med andre ord samme hastighet og har de samme prisene for bruk i Norge og utlandet.

Varslinger for databruk vil sendes på SMS til ditt registrerte mobilnummer.

Pris for Datakort er 29, – eks. MVA. per mnd.

Fra og med 01.09.2022 er det ikke lenger mulig og aktivere BankID på mobil. BankID på mobil er erstattet med BankID app.

BankID app

BankID har lansert en app som gjør innlogging enda enklere og tryggere. Med appen kan du identifisere deg helt uten en en dings som gir deg koder. I motsetning til BankID på mobil, er innloggingen helt gratis og du kan bruke appen selv om du har eSIM.

Du kan lese mer om BankID-appen her https://www.bankid.no/privat/bankid-app/

 

Se mer informasjon og driftsmeldinger på www.bankid.no eller i nettbanken din.

Datakontroll Utland er en standard tjeneste for alle kunder med et mobilabonnement fra SMB Mobil. Tjenesten skal hjelpe kundene våre med å unngå høye datakostnader i utlandet.

Varsling når du nærmer deg beløpsgrensen for databruk

Du vil få et varsel på SMS når du har brukt 80% av beløpsgrensen på 500,- inkl. mva. Velger du å ikke svare på denne meldingen vil du få et nytt varsel når 100 % av beløpsgrensen er nådd. Etter dette vil all roaming-trafikk sperres. 

Alternativt kan du velge å sende "Fortsett Utland" til 1999 for å oppheve datapakkesperringen øyeblikkelig. Da utvides beløpsgrensen til 20.000,- inkl. mva, og du kan fortsette surfingen.

Merk: Etter dette vil det ikke komme et nytt varsel før du har nådd 80% av ny beløpsgrense på 20.000,-. Hvis du når 100% av beløpsgrensen, vil all roaming-trafikk sperres for den gjeldende kalendermåneden. Du har da ikke lenger mulighet til å sende "Fortsett Utland" til 1999. Ved ny kalendermåned nullstilles forbruket og du begynner å bruke av beløpsgrensen på nytt.

Med Data Rollover får du automatisk med deg ubrukt data over til neste måned. Har du ikke brukt opp inkludert datamengde i ditt abonnement, vil det automatisk rulles over til neste måned.

Du kan spare like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.

Tjenesten aktiveres automatisk første hele kalendermåned etter at du ble kunde hos oss.

Rollover er inkludert på følgende abonnementer: 1, 5, 10, 20 & 50 GB.

Scroll til toppen